donderdag 17 september 2015

Hudson Pant #2

Aangezien Hudson Pant #1 meer een testversie was, kon #2 uiteraard niet lang op zich laten wachten!

Ik gebruikte hiervoor de prachtige sweaterstof met gouden ananassen van Aime Comme Marie.



Ik werkte de zakjes af met een strookje gouden nepleer.  In de taille een gouden lintje (is eigenlijk gouden biaislint dubbel gestikt).  De pijpen werden onderaan afgewerkt met blauwe boordstof.  Aanvankelijk had ik deze afgewerkt in dezelfde sweaterstof als de broek zelf maar wegens te weinig meerekken van de sweaterstof kreeg dochterlief deze niet over haar voetjes.  




De sweaterstof had ik een tijdje terug eigenlijk 'verkeerd' besteld via de webshop van Bellelien, ik dacht namelijk dat ik de dunnere tricotversie ging toekrijgen, maar het bleek de dikkere sweatvariant.  Ik mocht deze van Kathleen van Bellelien meteen terugsturen, maar ik was ook meteen verkocht aan deze en besloot deze toch te houden, er zou zich nog wel een perfect project aandienen voor deze stof, bij deze is dat gebeurd!

Toch nog even een woordje over Bellelien.  Ten eerste is de service daar tóp!  Ten tweede heeft ze een prachtig assortiment aan stoffen (de A Nana's Pralin steekt ook al geruime tijd m'n ogen uit!) en ten derde, ook de pakjes - voorzien van een persoonlijk geschreven boodschap - zien er very stylish uit, wat je een instant happy gevoel geeft wanneer je deze tijdens een alledaagse werkdag ontvangt op je werk!  :-)

Ook haar blog vind ik trouwens een bron van inspiratie!



Patroon: Mini Hudson Pant van True Bias -  http://shop.truebias.com/product/mini-hudson-pant
Sweaterstof A nana's van Aime Comme Marie - Bellelien
Biaislint goud: Veritas 
Boordstof donkerblauw: Stoffenstraat Kasterlee
T-shirt met ananas: Hema 

12 opmerkingen:

  1. oooh die is prachtig, hier ook fan van zowel de mini hudson pants als de ananassen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik jouw blog bekijk, denk ik dat we zo wat dezelfde goesting hebben ,-)

      Verwijderen
  2. Super broek! Ik moet me nu toch eindelijk dringend eens wagen aan zo'n Mini Hudson... komt er maar niet van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt doen! Van zodra je er één gemaakt hebt, kan je niet meer stoppen! ;-)

      Verwijderen
  3. Prachtig, heb de grijze variant liggen en ga er een hoodie met rits mee maken voor mijn tienerdochter. Was alleen nog op zoek naar een manier om de zakjes af te boorden, dat nepleer is een uitstekend idee !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi broekje en dat nepleer aan de zakje is heel leuk!
    Bedankt voor de lieve woorden... ik word er een beetje stil van °bloos bloos°

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Kathleen! Maar zoals ik al schreef, de waarheid mag gezegd worden he! :-)

      Verwijderen
  5. Helemaal fan van deze broek! Ze staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi en dat nepleer is een tof detail! Leuke bijpassende t-shirt ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh zo'n leuk broekje, ik heb vaak verliefd naar de stof gekeken maar durfde ze niet kopen (ik denk dat ze voor eeuwig in mijn bak zou blijven liggen wegens te mooi ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fan, echt waar, moet er echt eens werk van gaan maken!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen