zondag 11 december 2016

Stofjesruil @Meet the Sewer

Een maand geleden werden An en ik uitgenodigd door deze lieve dame, om deel te nemen aan het door haar georganiseerde 'Meet the Sewer 2016' event.

Dikke pluim voor Els, want de organisatie was tot in de puntjes uitgewerkt!  Een toffe locatie (Zilvermeer in Mol), Babarum kwam tot daar met haar stofjes, een lekker slaatje 's middags, een goodie-bag, ik won ook nog een waardebon van Petite Couture, ...
Kortom, een supertoffe dag!

Tijdens deze dag heb ik de kans gekregen om een aantal andere blogsters wat beter te leren kennen, waaronder deze dame.  Zij had het lumineuze idee om een stofjesruil te organiseren. 
Bedoeling was dat iedereen een stofje meenam dat al veel te lang in haar kast lag, je nog wel heel mooi vond, maar waarschijnlijk niet meer ging gebruiken en een andere blogster misschien wel heel blij mee ging maken.  Dit stofje pakten we ondoorzichtig in en deze werden onderling dan opnieuw uitgedeeld.
Ik bemachtigde een heel schoon tricot stofke van deze creatieve dame. 

Bedoeling was dat iedereen dan met haar nieuwe stofje aan de slag ging en de creatie een maand later ging bloggen.

Aangezien Fleur al wat in haar 'stoerdere' periode is, zag ze het niet zitten dat ik met dit stofje een outfit voor overdag zou maken.  Een zalig lang slaapkleed daarentegen zag ze dan wel weer  helemaal zitten.

Ik herinnerde me een patroon van een lang slaapkleed in een oudere Ottobre.  Het patroon voorziet een korte mouw, maar aangezien het winter is, maakte ik er eentje met een lange mouw.

De hals, mouwboorden en vals knopenpat werkte ik af in okergele boordstof.  Op het knopenpat naaide ik 3 knoopjes.
















Bedankt Katleen voor de prachtige stof!
Bedankt Ans voor het opzetten van deze stofjesruil!
Bedankt Els voor de organisatie van 'Meet the Sewer 2016'!
Hopelijk tot volgend jaar! x




Patroon slaapkleed:  Ottobre winter 2015


6 opmerkingen:

  1. Chillen en slapen in stijl! Jammer dat ik niet echt met je gepraat heb op de naaidag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk slaapkleed is het geworden. Eén waarin je mag gezien worden, Fleur ! En lekker lang, dat gaat lekker slapen en het is ook heel mooi om mee "in de bank te hangen" zoals ze in Nederland zeggen. Eigenlijk vind ik het tof dat niet iedereen gelijktijdig klaar is met zijn ruilstofje zo hebben we de kans heel regelmatig nog wat te lezen over onze hele leuke naaidag en het toffe opzet van Ans om stofjes te ruilen. Tof om te zien wat ieder doet met het stofje. Ik moet aan mijn nog steeds beginnen. Het is "een breek mijn hoofd over " stofje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, heel leuk idee zo'n stoffenruil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend tof! Veel gezellige hang avonden en goed slapende nachten hiermee! 😀

    BeantwoordenVerwijderen