zaterdag 28 januari 2017

Brillenhoes in kurkleer

Sinds enige tijd ben ik volledig in de ban van kurkleer.  Ik maakte al ritstasjes, knijpportemonneetjes, de Compagnie M portefeuille, allemaal kurkleer projecten.

Kurkleer is zo leuk om te verwerken.  Het is heel soepel, oogt heel mooi en rafelt niet.

Toen ik een tijdje geleden een aantal knijpportemonneetjes aan het maken was voor de vriendinnen bedacht ik me ineens dat dit ook wel eens een heel toffe brillenhoes voor Fleur kon worden.  De brillenhoezen die je in de winkel kan kopen vind ik namelijk allemaal lelijk.  Fleur draagt al een bril van haar anderhalf jaar dus het kind verdient eindelijk wel eens een mooie brillenhoes!  :-)

Ik vertrok van dit patroon van Sisko by Mieke en verlengde binnen- en buitenstof met 9 cm, that's it!

Meer inspiratie vind je hier op de blog van K-Bas!






Kurkleer + KnijpframeK-Bas
Binnenstof:  restje katoen
Paspel: Veritas


 


7 opmerkingen:

  1. Moh, zo tof! :D
    Ik verwerk ook graag kurk. Zo dankbaar om mee te naaien. De zwarte bamboekleur met zilver staat nu op mijn verlanglijstje. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Ik ben er nog niet aan begonnen, vrees voor een verslaving als ik start. En eerst moet er nog een berg stoffenvoorraad verwerkt geraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk gedaan en altijd superpraktisch. Alleen ben ik mijn brillenhoesjes altijd kwijt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slim gezien van je! Deze pin ik even ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. o o o ohhhhh zo mooi!!!! Ik moet daar ook eens werk van maken! Je hebt mij overtuigd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb er nog nooit mee gewerkt, een beetje drempelvrees omwille van de prijs, denk ik… Maar als ik jouw resultaat zie, begin ik toch weer wat meer te twijfelen!

    BeantwoordenVerwijderen