dinsdag 23 mei 2017

Boyfriend rollerskate dress

Het boek "Matching outfits matching minds" oftewel #momm , kreeg ik met mijn verjaardag cadeau van haar! x
Een gesigneerde versie nog wel!

De boyfriend dress ging het worden.  Het perfecte stofje vond ik bij LaMima's.  Fleur is verzot op haar Soy Luna rolschaatsen, dus een stoere jurk in deze stof mocht niet in haar kleerkast ontbreken.

De werkbeschrijving voor deze jurk is zeer duidelijk.  Je kan kiezen voor een versie met of zonder zakken, korte of lange mouwen, opgestikte zakjes, ...
Je kan met hetzelfde patroon ook een jongenshemd maken en een mama-versie.

Ik combineerde het rollerskate stofje met een felroze stof voor de binnenkant van de rugpas en de binnenkant van de kraag.  
Tussen het rugpand en de rugpas stikte ik een zwarte paspel evenals tussen de schoudernaden.
Als extra detail gebruikte ik bovenaan één fluoroze knoopje, de rest zijn doorschijnende witte knopen.  










Fluoroze contraststofPetit Pan
Fluoroze riemJBC








8 opmerkingen:

  1. Hoe stoer is deze jurk! Echt een leukje! Als je het goed vindt zet ik een linkje op de pinterestmap van het boek. Dikke dankjewel voor je mooie creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Helemaal af met die rolschaatsen erbij. Die jurk is echt top! Voor de stoere meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. superleuk! Nu nog een outfit voor de mama om te matchen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen