zaterdag 30 september 2017

Nog wat comfy kidswear

Ik zag in de folders van JBC begin september een kei coole salopetjurk in sweaterstof staan voor tieners (vanaf maatje XS) wat dus nog te groot is voor ons Fleur.

Ottobre 1/2017 had echter hiervoor het perfecte patroontje.  De 'Monstera Deliciosa' noemt het model.  Wij noemen dit niet salopetjurk hoor maar 'nen overgooier'.  Ik paste het patroon wel wat aan, zo liet ik de knopen aan de zijkant en de stiksels middenvoor en middenachter achterwege.

Ik had nog deze Knippie stof liggen van vorig jaar die ik nog altijd heel schoon vind.  Het is french terry waardoor het iets steviger is en dus perfect geschikt voor een overgooier.

Het t-shirt naaide ik een tijdje geleden al, ook volgens een patroon uit een oudere Ottobre, enkele strijkpatches van bij Veritas vrolijkten het t-shirt op.  De gemêleerde tricotstof kocht ik vorig jaar bij Madeline de Stoffenmadam.








Patroon:  Monstera Deliciosa - patroon nr. 32 Ottobre 1/2017
Stof:  Knippie (geen idee meer waar ik deze kocht)










4 opmerkingen: